I. ORGANIZATOR
- Organizatorem konkursu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
- Opiekę nad konkursem sprawuje koordynator wyznaczony przez Organizatora.
- Biuro organizacyjne konkursu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
al. Solidarności 104 01-016 Warszawa tel. 22 532 71 94; e-mail: tradycyjnysad@fundacjabos.pl www: tradycyjnysad.pl
- Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
II. PATRONI HONOROWI
Patronat honorowy nad Projektem objęli:
- Minister Edukacji Narodowej;
- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
- Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach;
- Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym i Zrównoważonym Rozwojem Uniwersytetu Warszawskiego;
III. PARTNERZY
Partnerami Konkursu są:
- Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia;
- Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny-Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej;
IV. SPONSORZY
Sponsorem konkursu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizny przekazanej przez Bank Ochrony Środowiska.
IV. GŁÓWNY CEL
Celem konkursu jest:
- Upowszechnienie wiedzy na temat starych odmian drzew owocowych oraz sposobu ich pielęgnacji niepowodującej negatywnego wpływu na środowisko;
- Zwiększenie zasobów genetycznych drzew starych odmian jabłoni oraz zwiększenie różnorodności biologicznej na ziemiach polskich.
V. PRZEDMIOT KONKURSU
- Konkurs „Tradycyjny Sad” jest częścią prozdrowotnego programu edukacyjnego „Aktywnie po zdrowie” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
-
Przedmiotem Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Tradycyjny Sad” jest:
- promocja starych odmian drzew owocowych;
- założenie mini sadu składającego się z co najmniej 5 drzew sadzonych swobodnie na ogólnodostępnym społecznie terenie;
- stworzenie mapy pomologicznej starych odmian jabłoni, grusz, śliw, wiśni, czereśni, brzoskwiń, moreli;
- Pierwsza edycja Konkursu realizowana w roku szkolnym 2017/2018 poświęcona jest tradycyjnym odmianom jabłoni.
- Konkurs prowadzony jest w formie międzyszkolnej rywalizacji zespołowej.
- Konkurs składa się z dwóch etapów głównych: "Rozmawiamy o sadzie" i "Zakładamy Sad" oraz dodatkowego, nieobowiązkowego etapu pn. "Pomologiczna Mapa Polski".
-
Platformą komunikacji Konkursu jest portal www.tradycyjnysad.pl, gdzie zamieszczone są informacje nt. zadań do wykonania w poszczególnych etapach, formularze raportów oraz inne materiały niezbędne do realizacji zadań konkursowych.
V . TERMINARZ
- Konkurs trwa w okresie: październik 2017 – październik 2018.
- Poszczególne etapy są realizowane w następujących terminach:
Etap I – od października 2017 roku do końca 2017 roku; Etap II - od stycznia do czerwca 2018 roku; Etap DODATKOWY - od października 2017 roku do 15 września 2018 roku;
- Szczegółowy terminarz, w tym terminy rejestracji i przesyłania raportów, znajdują się na stronie konkursu w zakładce TERMINARZ .
VII. ADRESACI
Uczniowie i nauczyciele szkół wszystkich poziomów tj. podstawowego i ponadpodstawowego.
V III. ZASADY UDZIAŁU
- Konkurs ma charakter ogólnopolskiej, międzyszkolnej rywalizacji zespołowej.
- W konkursie biorą udział zespoły złożone z nauczyciela i uczniów. Zespół konkursowy składa się z grupy maksymalnie 10 uczniów z jednej szkoły (mogą to być uczniowie z różnych klas) i jednego opiekuna (nauczyciela).
- Opiekunem Zespołu może być nauczyciel biologii, katecheta lub inny nauczyciel zainteresowany tematem.
- Jedną szkołę może reprezentować jeden zespół.
- W przypadku Zespołu Szkół – zespół może składać się z uczniów różnych szkół. Wówczas Zespół Szkół organizuje wspólny mini sad i sam decyduje, do której kategorii się zgłasza (klas młodszych czy starszych).
- Zmiany w składzie Zespołu konkursowego muszą być każdorazowo zatwierdzane przez Organizatora.
- W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora konkursu oraz członkowie ich rodzin.
- Konkurs jest prowadzony w dwóch kategoriach wiekowych: I kategoria wiekowa - uczniowie z klas I-VI ze szkoły podstawowej, II kategoria wiekowa - uczniowie klas VII i starszych ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
- Każda kategoria wiekowa konkursu jest oddzielnie oceniana i nagradzana.
- W etapie dodatkowym nie ma rozróżnienia na kategorie wiekowe.
- Warunkiem uczestnictwa zespołu w Konkursie jest:
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie projektu;
- Wgranie skanu formularza rejestracyjnego z podpisem Dyrektora Szkoły i Opiekuna Zespołu w Panelu Opiekuna.
- Podpisując zgłoszenie do Konkursu Dyrektor wyraża zgodę na przeprowadzenie Konkursu zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz wyraża zgodę na przyjęcie grantu na założenie mini sadu i wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem. Ponadto, Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na opublikowanie swojego imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania, informacji o otrzymanej nagrodzie na stronach internetowych Organizatora i w publikacjach wydawniczych Organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z podaniem wyników Konkursu.
- Rejestracji zespołu powinien dokonać opiekun zespołu w terminie wyznaczonym na rejestrację tj. do 15 listopada 2017 roku.
- Zespół konkursowy rejestruje się do Konkursu tylko raz.
- Każdemu zarejestrowanemu zespołowi konkursowemu przydzielony jest dedykowany Panel Opiekuna i Panel Uczniowski, który jest dostępny po zalogowaniu.
- Raporty konkursowe wypełniane są przez uczniów w Panelu Uczniowskim, natomiast wysyłane do oceny po sprawdzeniu przez Opiekuna z panelu Opiekuna.
- Zespół konkursowy przystępując do Konkursu bierze udział w dwóch etapach głównych oraz może dodatkowo wziąć udział w Etapie dodatkowym - nieobowiązkowym, jakim jest tworzenie uczniowskiej "Pomologicznej Mapy Polski".
- Warunkiem uczestnictwa w konkursie głównym jest realizacja zadań podzielonych na dwa etapy: Etapu I – „Rozmawiamy o sadzie” oraz Etapu II - "Sadzimy sad".
- Opiekunem merytorycznym Etapu dodatkowego projektu (nieobowiązkowego) jest Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej, od lat zbierająca informacje o starych drzewach tradycyjnych odmian.
- Warunkiem uczestnictwa w Etapie dodatkowym jest rejestracja do konkursu głównego oraz wykonanie zadań Etapu.
- Plan zadań, punktacja oraz materiały niezbędne do realizacji zadań znajdują się na stronie Konkursu w zakładkach PLAN ZADAŃ oraz POMOCE .
- Każdy etap Konkursu jest oddzielnie oceniany i nagradzany.
- Zespoły sprawozdają się z realizacji zadań konkursowych w formie raportów przesyłanych z Panelu Opiekuna. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane przez sędziów.
- Zespoły konkursowe są oceniane na podstawie raportów z realizacji zadań w danym etapie.
Punktacja dla poszczególnych etapów konkursu przedstawia się następująco (szczegóły w „Planie działań”):
- Etap 1 - łączna ocena - maksymalnie 600 pkt;
- Etap 2 - łączna ocena - maksymalnie 400 pkt + 20 pkt za przystąpienie do Etapu dodatkowego ;
- Etap dodatkowy - łączna ocena - maksymalnie 300 pkt.
- Zespół Sędziowski, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 25 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w wytycznych do zrealizowania.
- Za samo przystąpienie do zadania uzupełniania mapy pomologicznej i prowadzenie poszukiwań starych drzew przyznawane jest jednorazowo 20 punktów do klasyfikacji ogólnej drugiego etapu Konkursu.
- Raporty z realizacji zadań należy przesyłać zgodnie z terminarzem Konkursu.
- Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
- Punkty karne naliczane są za nieterminowe przesłanie raportu. Za każdy dzień spóźnienia naliczane są 3 punkty karne.
- Oceny raportów dokonuje Zespół Sędziowski.
- Zespół Sędziowski może zdecydować o przyznaniu dodatkowych punktów za wyjątkowe opracowanie zadań w raporcie.
- Decyzje Zespołu Sędziowskiego są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
- Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen Zespołu Sędziowskiego, a następnie pomniejszona o ewentualnie naliczone punkty karne.
- Oceną etapu jest suma z ocen końcowych raportów.
- Wyniki poszczególnych etapów będą publikowane na stronie Konkursu w zakładce WYNIKI .
X . GRANTY
- W konkursie przewidziane są nagrody pieniężne w postaci grantów - dla trzystu Zespołów, których raporty z pierwszego etapu zostaną najlepiej ocenione.
- Granty stanowią nagrody gwarantowane dla szkół, z których pochodzą Zespoły, które przesłały najlepsze raporty za pierwszy etap.
- Wartość grantu wynosi 200 zł.
- Pula grantów wynosi do 60 000 zł.
- Kwota grantu wspiera założenie mini sadu i może zostać jedynie wydatkowana na elementy, których lista została określona w zakładce POMOCE (zakup materiału roślinnego, podłoża i innych elementów do aranżacji minisadów).
- Aby otrzymać grant należy określić w raporcie z Etapu I zapotrzebowanie rzeczowe wraz z przewidywanymi kosztami.
- Ze sposobu wydatkowania grantu Zespół przesyła rozliczenie w raporcie z Etapu 2.
- Kwota wydatkowana na materiały do założenia mini sadu nie może być mniejsza niż przyznana kwota grantu tj. 200 zł.
- Zespoły nie przesyłają faktur do Organizatora. Faktury powinny zostać złożone w sekretariacie szkoły, do ewentualnego wglądu.
- Pełna lista przyznanych grantów zostanie opublikowana po 31 stycznia 2018 r. na stronie głównej.
- Granty zostaną przekazane na konto Szkoły, z którego pochodzi Zespół.
- Granty muszą być wydatkowane zgodnie z kosztorysem przedstawionym w Projekcie.
- Organizator może zdecydować o innym rozdziale grantów lub o zmianie puli grantów.
XI. NAGRODY
- Pula nagród Konkursu wynosi do 10 000 zł.
- Fundatorem Nagród jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
- Nagrody rzeczowe są przyznawane Zwycięzcom Konkursu, za których uznaje się trzy zespoły, które otrzymały najwyższe oceny za raporty przesłane w danym etapie.
- Każda kategoria wiekowa jest nagradzana oddzielnie w etapie I i etapie II.
- W etapie III nie ma podziału na kategorie wiekowe.
- Nagrody rzeczowe przyznawane są Zespołom tj. opiekunowi i uczniom.
- Każdy uczeń z Zespołu otrzyma indywidualną nagrodę tej samej wartości, bez względu na ilość członków Zespołu, a jej wysokość będzie uzależniona od miejsca zajętego przez Zespół. Przyjmuje się, że Zespół liczy maksimum 10 osób.
- Dodatkowe wyróżnienia mogą zostać przyznane niezależną decyzją Komisji Sędziowskiej.
- Zwycięzcy Konkursu oraz Wyróżnieni nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.
- Nagrody oraz wyróżnienia w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości puli nagród.
- Pełna lista finalistów zostanie opublikowana na stronie w zakładce WYNIKI .
XI. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Nadesłane raporty i zawarte w nich prace staną się własnością organizatora. Autorzy prac zobowiązują się do przeniesienia praw autorskich na Organizatora konkursu. Organizator będzie mógł w sposób nieograniczony, nienaruszający praw autorskich, wykorzystywać prace wraz z ich publicznym odtwarzaniem i publikowaniem na dowolnych nośnikach.
- Udział w Konkursie jest bezpłatny.
- Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w konkursie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.
- Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia danych zwycięskich Zespołów Konkursowych (w tym: nazwa zespołu, nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna zespołu).
- Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z Konkursu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Zespół.
- Zespoły, które naruszą Regulamin Konkursu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z konkursu.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w trakcie trwania Konkursu.
|
PRZEJDŹ DO
|
|